aw2
 aw2

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Παιχνίδια με εκπτώσεις από τις αλευρομηχανίες


Τα βασικά της συμπεράσματα αποκαλύπτει σήμερα η "Η" και, όπως προκύπτει από τους κοστολογικούς ελέγχους που έκαναν υπάλληλοι της ΥΠΕΑ στις επτά μεσαίες και μεγάλες ελληνικές αλευροβιομηχανίες, από το 2008 μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2010 παρουσιάζεται μείωση του μέσου κόστους αγοράς σίτου σε ποσοστό από 17% έως 51% για το σκληρό σιτάρι και από 27% έως 38% για το μαλακό σιτάρι, ανάλογα με τη χώρα προέλευσης.Παιχνίδια...
με τις εκπτώσεις προς τους φούρνους, τα σούπερ μάρκετ και τα ζαχαροπλαστεία κάνουν οι μεγάλες αλευροβιομηχανίες. Ετσι οι τιμές χονδρικής των αλεύρων μένουν ουσιαστικά αμετάβλητες, παρά την εδώ και τρία χρόνια πτώση των διεθνών τιμών των σιτηρών, σταθερά στο ύψος της παραμένει η τιμή του ψωμιού, ενώ τα μεικτά περιθώρια κέρδους των αλευροβιομηχανιών φτάνουν και το 64%.

Αυτά προκύπτουν από κοστολογική έρευνα στον κλάδο της αλευροβιομηχανίας που διενήργησε η Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς της γενικής γραμματείας Εμπορίου.

Τα βασικά της συμπεράσματα αποκαλύπτει σήμερα η "Η" και, όπως προκύπτει από τους κοστολογικούς ελέγχους που έκαναν υπάλληλοι της ΥΠΕΑ στις επτά μεσαίες και μεγάλες ελληνικές αλευροβιομηχανίες, από το 2008 μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2010 παρουσιάζεται μείωση του μέσου κόστους αγοράς σίτου σε ποσοστό από 17% έως 51% για το σκληρό σιτάρι και από 27% έως 38% για το μαλακό σιτάρι, ανάλογα με τη χώρα προέλευσης.

Και μπορεί οι τελικές τιμές πώλησης προς τις αρτοβιομηχανίες, τους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία να εμφανίζονται μειωμένες για το ίδιο διάστημα από 11,2% έως 37%, ωστόσο αυτό συμβαίνει μέσω των παροχών (εκπτώσεις και πιστωτικά σημειώματα) που κάνουν οι αλευροβιομηχανίες στους πελάτες τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι κοστολογικοί έλεγχοι σε δύο από τις μεγαλύτερες αλευροβιομηχανίες έδειξαν ότι από το 2008 (χρονιά της τελευταίας διατροφικής κρίσης με τις τιμές των σιτηρών στα ύψη) μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2010 μετακύλισαν τις μειώσεις με παροχές.

Στη βιομηχανία "Μύλοι Λούλη Α.Ε.", οι κοστολογικοί έλεγχοι έδειξαν: "Η εταιρεία τιμολογεί σε ορισμένους πελάτες και στη συνέχεια τους χορηγεί έκπτωση βάσει κλίμακος με πιστωτικό σημείωμα ανάλογα με τον τρόπο πληρωμής, την ποιότητα και την ποικιλία των ειδών. Ως επί το πλείστον, οι εκπτώσεις δεν φαίνονται στα τιμολόγια αλλά απευθείας αναγράφεται η καθαρή τιμή πώλησης.

Στα σούπερ μάρκετ
Στα σούπερ μάρκετ τιμολογεί με τιμές τιμοκαταλόγου και στη συνέχεια εκδίδεται τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών ή πιστωτικά σημειώματα (έκπτωσης - παροχές).

Οι μέσες τιμές κόστους μαλακού σίτου για τα έτη 2008-2009 και πρώτο 6μηνο του 2010 είναι μειωμένες και κυμαίνονται από 23,8% έως 36,8% και μεταξύ πρώτου 6μήνου 2010 και του 2009 είναι μειωμένες από 4,6% έως 15,3%.

Οι μέσες τιμές πώλησης των κυριοτέρων τύπων αλεύρου 70% για τα έτη 2008, 2009 και α' 6μηνο 2010 είναι μειωμένες και κυμαίνονται από 9,86% έως 32,75% και μεταξύ α' 6μήνου 2010 και 2009 είναι μειωμένες από 7,3% έως 17,4%. Το περιθώριο μεικτού κέρδους για το έτος 2008 κυμάνθηκε από 41% έως 55%, για το 2009 από 38% έως 63,97% και για το α' 6μηνο του 2010 από 43,19% έως 64,13%".

Ανάλογη πρακτική με τις εκπτώσεις ακολουθεί και η επιχείρηση "Μύλοι Παπαφίλη Α.Ε.", όπως δείχνει ο κοστολογικός έλεγχος:

"Από το 2008 μέχρι το πρώτο 6μηνο του 2010, το μέσο κόστος παραγωγής αλεύρων μειώθηκε σε ποσοστά-23,4% έως-33% και η μέση τιμή πώλησης μειώθηκε σε ποσοστά- 11,2 έως-37%.

Για το ίδιο παραπάνω διάστημα, το μέσο κόστος αγοράς του σίτου μειώθηκε σε ποσοστά 17-51% για το σκληρό σιτάρι και σε ποσοστά 27-38% για το μαλακό σιτάρι. Οι καθαρές τιμές πώλησης των διαφόρων τύπων αλεύρων, προς αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία κ.λπ. βάσει ενδεικτικών τιμολογίων πώλησης που παρατίθενται, μειώθηκαν για το ίδιο παραπάνω διάστημα σε ποσοστά 14-50%. Η μείωση των τιμών προήλθε από την αύξηση των εκπτώσεων επί τιμολογίου προς τους πελάτες της εταιρείας".

Αλλά και στους άλλους πέντε μύλους "Θράκης Α.Ε.", "Κεπένου Α.Ε.", "Αφοί Μάρρα Α.Ε.", "Χαλκιδικής Α.Ε." και "Κρήτης Α.Ε." τα μεικτά περιθώρια κέρδους κυμαίνονται από 17% έως και 45% για το πρώτο εξάμηνο του 2010 και, όπως παρατηρεί η έκθεση ελέγχου, "τα περιθώρια κέρδους όπου δεν βελτιώθηκαν παρέμειναν υψηλά".

www.imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου