aw2
 aw2

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Τυροπιτάκια.

Η φίλη μου και συνάδελφος Μαρία, φτιάχνει κάτι καταπληκτικά τυροπιτάκια με φτιαχτή ζύμη. Τα φέρνει καμιά φορά στη δουλειά και μας τρέχουν τα σάλια. Είχα τη συνταγή για πολύ καιρό στα κιτάπια μου, αλλά δεν την είχα κάνει γιατί 1) περίμενα πως θα ήταν μπελάς να ανοίξω φύλλο (άλλωστε είπα και εδήλωσα πως η κουζίνα μου είναι μικρή, χεχε) και 2) επειδή βγαίνουν πολλά κομμάτια, περίμενα μια ευκαιρία για να έχω κόσμο και να καταναλωθούν. Αφού τα έφτιαξα, κατάλαβα ότι ο αριθμός των τυροπιτακίων, ουδόλως μεγάλος ήταν, αφού όλοι και ειδικά τα παιδιά, τα τσάκιζαν 5-5!!!
Ας τα φτιάξουμε λοιπόν.

Για τη ζύμη:
4-5 ποτήρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις (χρησιμοποίησα ποτήρι-σωλήνα, έβαλα μόνο 4 ποτήρια και μετά συμπλήρωσα από το 5ο ποτήρι μέχρι να έχω ζύμη μαλακή χωρίς να κολλάει)
1 κομμάτι μαγιά (τα τετραγωνάκια που πουλάνε τα σμ) ή 1,5 φακελλάκι ξηρή (αυτή έβαλα)
1 ποτήρι νερού γάλα χλιαρό
1 ποτήρι του νερού σπορέλαιο (καλαμποκέλαιο κλπ)
λίγο αλάτι
λίγη ζάχαρη
λίγο βιτάμ

Για τη γέμιση:
μυζήθρα, κεφαλοτύρι, φέτα, ανθότυρο, ή ό,τι θέλουμε από τυριά. Εγώ έβαλα 1/2 κιλό ανθότυρο και 1/2 κιλό φέτα και μου έμεινε λίγη γέμιση. Ο συνδυασμός ανθότυρο, ανάλατη μυζήθρα και φέτα είναι καταπληκτικός συνδυασμός για τυρόπιτες. Σας τον προτείνω!
λίγο δυόσμο ξερό
1 αυγό
πιπέρι
λίγο γάλα

Τι κάνουμε:
Ανακατεύουμε μαγιά, ζάχαρη αλάτι με χλιαρό γάλα.
Μετά ρίχνουμε το λάδι και στη συνέχεια το αλεύρι.
Φτιάχνουμε ζύμη μαλακή που να μην κολλάει στα χέρια.
Χωρίζουμε σε 6 κομμάτια.
Ανοίγουμε το κάθε ζυμαράκι σε στρογγυλό φύλλο σε μέγεθος πίτσας.
Κόβουμε σε 8 κομμάτια ( κόβω σε σταυρό και πάλι ξανακόβω το κάθε κομμάτι).
Πάνω στο κάθε κομμάτι βάζουμε ένα κουταλάκι γέμιση και τυλίγουμε από την φαρδιά προς την στενή πλευρά (σαν κρουασανάκια).
Τα πλαινά, τα διπλώνουμε από κάτω. Τοποθετούμε σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί . Πριν τα βάλουμε στο φούρνο τα αλείφουμε με λίγο βιτάμ (όχι λιωμένο). Μην το παραλείψετε! Τα κάνει απαλά.
Έχοντας προθερμάνει το φούρνο στους 180-200 ψήνουμε 20-30 λεπτά ή μέχρι να πάρουν χρώμα.
Βγαίνουν 2 ταψιά με 48 κομμάτια συνολικά.

TIP: Μη ρίξετε το αλεύρι μονομιάς. Κάνετε αυτό που έκανα κι εγώ: Ρίξτε τα 4 ποτήρια και προσθέστε μετά σιγά-σιγά την ποσότητα που χρειάζεται μέχρι να έχετε ζύμη απαλή που δεν κολλάει στα χέρια.

Καλή επιτυχία!

Επειδή τα έκανα πάλι χτες βράδυ, έχω να πω 1-2 tips ακόμα.
1) Τη ζύμη τη χωρίζουμε σε 6 κομμάτια, τα οποία θα δείτε ότι φουσκώνουν όσο περιμένουν να ανοιχτούν (αφού έχουμε μαγιά). Με το χέρι σας ανοίξτε τα ζυμαράκια μέχρι να γίνουν φαρδύ φυλλαράκι και μετά παλέψτε το με τον πλάστη.
2) Πως; δεν έχετε πλάστη; Δε θέλω δυσκολίες. Έχω ανοίξει (μικρά) φύλλα μέχρι και με ποτήρι! Ένα μπουκάλι μπύρας, ένα σωληνάτο ποτήρι με χοντρό γυαλί, μεταμορφώνεται σε πλάστη αν το χρειαζόμαστε επειγόντως. Ο εξοπλισμός μιας κουζίνας, δε γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Σιγά-σιγά, παίρνουμε τα εργαλεία που μας χρησιμεύουν ανάλογα με τις ανάγκες μας. Να λοιπόν μια καλή ευκαιρία να πάρετε τώρα πλάστη.

www.blogger.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου